الثلاثاء، 17 أبريل 2012

غريبة الناس..غريبة الدنيا ديه



كلما سمعتُ هذه الأغنية أتذكرها  رفيقت الطفولة...أتذكر كم كانت قريبةً مني بالماضي و كم بعيدةً عني الآن ، لم نكن نفعل شيئا دون أن نكون معاً كان الجميع يلقبوننا بالتوأم  لكن ذالك أصبح من الماضي فالآن كل صباح تمر أمامي و لا تقول حتى التحية تنظر الي قليلا فاقول  في نفسي ستقولها ستتكلم لكن ، ما هي الا دقيقة و تلتفت الى صديقتها ممسكةً يدها و تذهب و آآه كم يؤلمني هذا يؤلمني جداً
-لطالما أخفيتًُ شوقي لها بقلبي و كلما سألوني عنها أقول" ليس لي دخل بأفعالها..ليست صديقتي " و مع كل كلمة أقولها يعتصر قلبي أكتر فأكتر، لم أعد أستطيع التحمل ،أن أراها كل صباح ذاهبة بنفس الاتجاه الى نفس المكان لكن ليس معي بل مع صديقتها الأخرى
 لماذا تغيرت هكذا ؟ كــيف أصبحت بكل هذا البعد ، حقا ان الدنيا غريبة و الناس غريبة و الأغرب تغيرها دون سبب.
غريبه الناس
غريبه الناس غريبه الدنيا الديه
اعز الناس بيتغير عليه

مفيش احساس مفيش ولا ذكرى ليه
خلصنا خلاص انا ماشى وجيبها فيه

لو كنت عملت خاطر ليوم حلو عشناه
فيه كده معقول يا ساتر مفيش كده فى الحياه

غريبه الناس غريبه الدنيا ديه
اعز الناس بيتغير عليه

سنين عايشين بموت لو الاقى جرحك
لا اغمض عين ولا اهدى الا لما تضحك

صبرت سنين فى همك قبل فرحك
اسامح مين روح انت الله يسامحك

الومك ليه مش فارقه ما هى هى
ده لازمتو ايه خلاص حقك عليه

فاكرنى ملاك وهنسى القسوه ديه
ده انا هنساك ومش هنسى القسيه

لو كنت عملت خاطر ليوم حلو عشناه
فيه كده معقول يا ساتر
مفيش كده فى الحياه 
 
 ما بقى سر (ن) دفين !
في عيوني
بانوا أكثر !
وبقصيدي
حيل كاذب !
أنا ..
وليا قلت زاحوا..
مايغيبون
وغلاتك يالأمـّــّاكن ..



*نُـــوْنْ*

هناك تعليقان (2):

  1. و الله معاااك حق و الله دنيا غداارة بس عن جد كتابتك ماشاء الله =)

    ردحذف